土壤分类

Sunday, February 8, 2009

Flightless Bird, American Mouth (外一篇)

那是在戏院的感动,也许可以把这感动从戏院带出来

幻影的你站在我面前,给你拥抱

要深深一吻吗?应该做不到,就连拥抱都是属于抓空

于是音符仍然跳动着,附和着谁的心动旋律

我的右手掌抚着我的左心房

对,

我在网络里遍寻你的声音,如窃听空气的声波藏着昨天的哭泣声

(谁人听见,自从你离开应该没人听见)



x x x x x x



I was a quick wet boy
Diving too deep for coins
All of your straight blind eyes
Wide on my plastic toys
And when the cops closed the fair
I cut my long baby hair
Stole me a dog-eared map
And called for you everywhere

Have I found you?
Flightless bird, jealous, weeping
Or lost you?
American mouth
Big bill looming

Now I?m a fat house cat
Cursing my sore blunt tongue
Watching the warm poison rats
Curl through the wide/white fence cracks
Kissing on magazine photos
Those fishing lures thrown in the cold and clean
Blood of Christ mountain stream

Have I found you?
Flightless bird, brown hair bleeding
Or lost you?
American mouth
Big bill, stuck going down

x x x x x x



我站的角落你看不见,你正在看不见

那天的戏院我正在看见你,你进入不了的(也觉得你进来不是一件好事)

不过那天起,我在你的心里,所以那天我是感觉到你的右手掌的

每当这首歌响起,你正在听见我们的声音(除了你没人听懂的频率)

不要吻我,你的心跳肯定加速,因为这是初吻

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...